De Kuipertjes


Wij zijn Marc, Carmen, Amber en Robin Kuiper.
Na jaren in Alphen aan den Rijn en twee jaar in Ermelo te hebben gewoond, hebben wij in 2008 het besluit genomen om naar Australiƫ te verhuizen.

In deze blog kan je alles lezen over onze ervaringen tijdens de voorbereiding, het vertrek en ons verblijf Down Under.

Woonplaats: Brisbane, Australiƫ!



woensdag 8 juni 2011

Great Ocean Road - deel 1

Inmiddels is het alweer 7 juni en loop ik dus een heel eind achter, maar ik wil toch het verhaal van de vakantie afmaken. Ik ga dus 'gewoon' verder waar ik gebleven was.

Vrijdag 20 mei

Vandaag wilde ik echt weer verder rijden en aangezien het een prachtige dag beloofde te worden, had ik er weer veel zin in. Zeker omdat we vandaag toch echt de Great Ocean Road zouden gaan opzoeken. Terwijl ik de spullen opruimde, hebben de kinderen zich nog even vermaakt op de minigolf baan. Met veel tegenzin gingen ze weer mee op weg. Wat een heerlijke dag! Het was stralend weer en de route was onvoorstelbaar prachtig. Zo om de paar kilometer (zeker het eerste stuk voor ons) was er weer een stop met een bezienswaardigheid.

En bij de eerste stop was dit het uitzicht:

Dat beloofde dus nog wat! Een kleine greep uit de prachtige dingen die we gezien hebben:

'Gewoon' mooi!!

London Bridge

Amber op het uitkijkpunt (foto links) voor The Admirals Arch (foto rechts)

Prachtig....

En natuurlijk het bekendste: The Twelve Apostles (alhoewel er geen 12 meer staan c.q. zichtbaar zijn)

We were there!!

Wat een natuurschoon, echt ongelooflijk!!

Onvoorstelbaar dat we dit nu met eigen ogen gezien hebben en wat een ervaring om hier te rijden! Bij de laatste stop wilden de kids niet meer uit de auto komen....

Dus dat moest ook even op de foto ;-)

Zo halverwege de middag reden we Cape Ottway in op zoek naar onze camping: "Bimbi Camping under the Koala’s". Onderweg kwamen we dit bord tegen:

Nog niet eerder gezien.....

De camping was niet heel moeilijk te vinden, maar het zag er niet echt aantrekkelijk uit. De kids vonden het niets en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet onder de indruk was. Hmmm. Met algemene stemmen besloten we door te rijden naar de eerstvolgende Big4 camping, waar voor de kinderen altijd meer te beleven is. Het was nog even rijden, maar toen kwamen we ook aan bij een prachtige camping in Apollo Bay. Wat een prachtig uitzicht hadden we vanaf onze plek op deze camping! Door het lange rijden had ik geen zin meer in koken, dus hebben we de dag afgesloten met een gezellig etentje in een restaurant in de buurt.

Morgen deel 2 van de Great Ocean Road: ik kijk er nu al naar uit!

Carmen

Geen opmerkingen: